Friday 9 November 2012

KELEBIHAN AL-QURRA


Al Qurra yang mengandungi 14 jenis makanan sunnah dan herba terpilih sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak yang berusia 1 tahun hinggalah warga emas. Al Qurra merupakan produk halalan toyibba dan dikilangkan di kilang yang bertaraf IMP. Ada adab dan doa semasa proses pengilangan ini berlaku.

Al Qurra sangat membantu dari segi :

1. mencerdaskan dan menguatkan serta menajamkan minda terutama kanak-kanak. Ada 5 gabungan herba yang bertindak mencerdaskan otak dan membantu pengaliran darah ke otak iaitu kurma, kismis, roselle, saffron dan gingko biloba.

2. Al Qurra yang kaya dengan khasiat dan vitamin seperti VC, B1, B2, B6, VE, VA, dan sangat kaya dengan zat besi, magnesium, sodium, potassium, karbohidrat, beta karoten, kaya dengan mineral dan garam galian dapat membantu menggantikan zat-zat yang tidak diambil oleh kanak-kanak yang tidak menggemari sayur atau buahan. Jadi ibu-ibu boleh menggantikannya dengan pengambilan Al qurra.

3. Al Qurra dapat membantu meningkatkan imunisasi dan antibodi badan bagi mengelakkkan kanak-kanak dari mudah dijangkiti demam dsbnya.

4. Al Qurra dapat membantu sebagai detok iaitu membuang toksid dan racun di mana apabila toksid dan racun berlebihan dalam badan boleh mengakibatkan ghout.

5. Al Qurra dapat membantu meningkatkan dan mengekalkan kesihatan tubuh badan.

6. Al Qurra juga membantu meningkatkan keanjalan dan kelembaban kulit serta menghilangkan bau badan.

7. Al qurra dapat membantu melancarkan sistem pencernaan dan penghadaman atau bagi mereka yang mengalami masalah sembelit.

8. Al Qurra dapat membantu menyuhatkan mata dan mengurangi risiko osteoporosis serta sakit-sakit badan. 



 Cara-Cara Pengambilan Al-qurra

1 sudu besar minum pada waktu pagi dan malam utk orang dewasa
1 sudu teh diminum pada waktu pagi dan malam untuk kanak-kanak.

 
UBI BIT MERAH

* Mengandungi karbohidrat, protein dan lemak untuk tenaga

* Mengandungi vitamin seperti: A, B1, B2, B6, B12 dan C untuk membina kesihatan tubuh dan kecantikan kulit

* Mengandungi Beta-Carotena dan Karotenoid yang merupakan anti-oksida

* Kaya dengan Kalium, Niasin, Asid Folik, Zink, Magnesium, Fosforus, Kalsium, Sulfur, Fodine, Ferum, Kuprum dan termasuk juga galian yang sukar didapati seperti Rabidum dan Cesium

* Membantu menyerap nutrien-nutrien yang diperlukan

* Membantu buang toksik dalam badan


SAFFRON

Saffron adalah sejenis pokok herba dari Loridacces dengan ketinggian 10 hingga 30 cm. Bunga Saffron mempunyai 3 kelopak bunga dan kelopak daun yang berwarna unggu.

Adalah sangat menarik diketahui , hanya lima hingga tujuh kilogram Saffron kering yang dapat diperolehi dari satu hektar tanah.

Saffron tergolong antara khazanah alam yang termahal didunia. Saffron mengandungi khasiat dan nilai komersial yang tinggi. Kajian sains membuktikan bahawa saffron berpotensi digunakan sebagai salah satu elemen penting dalam penghasilan produk kecantikan kulit. Penggunaan Saffron bukan sahaja dapat mencerahkan kulit sekaligus dapat melembutkan kulit. Bagi anda yang mengidamkan kulit yang cerah dan sihat, Saffron adalah jawapannya.

Bagi ibu-ibu mengandung , Saffron dapat mempengaruhi kecantikan kulit bayi dalam kandungan. Ujian klinikal mengesahkan bahawa ekstrak Saffron mempunyai nilai perubatan. Saffron berpotensi untuk menurunkan tekanan darah dan kadar denyutan jantung serta melancarkan sistem respirasi.

* Mencerdaskan minda
* Membantu membuang angin yang berkumpul dalam perut
* Menguatkan ingatan dan menghilangkan keletihan
* Awet Muda dengan kulit cerah dan bersih
* Mengurangkan keletihan.
* Membantu dalam membina antibodi
* Membantu memulih tenaga batin wanita.












ROSELLE
KURMA

HABBATUS SAUDA

KISMIS

GOJI

DELIMA

No comments:

Post a Comment